Heureku a zná určitě každý uživatel, který rád nakupuje na internetu. Portál Heureka slouží k tomu, že Vám ukáže jaký konkrétní produkt je nejlevnější nebo naopak nejdražší. Díky hodnocením od uživatelů u daného obchodu se můžete rozhodnout jakého prodejce zvolit.
Nejlevnější prodejce neznamená vždy dobrý kup.
Díky zpětným vazbám od ostatních kupujících uživatelů se dozvíte jak kvalitní je prodejce. Většina lidí zvolí prodejce, který má cenu nejnižší a neřeší okolnosti. Dle hodnocení „Ověřeno zákazníky“ nemusí být vždy vše v pořádku, tak jak se na první pohled zdá. Dotazník chodí nakupujícím uživatelům zhruba 10 dnů po nákupu a většina jej ohodnotí kladně, protože v aktuální dobu je vše v pořádku. Bohužel, když nastane po určitém čase nějaký problém a narazí se na záruku, tak tuto zpětnou vazbu už neuvidíte (jak se daný prodejce postaví k záruce či jakémukoliv problému). Většina lidí nezná kategorii diskuze, která napoví o daném prodejci více než samotné hodnocení.
Diskuzi naleznete u každého prodejci, když rozkřiknete detail obchodu viz.obrázek níže:
Prošli jsme si několik prodejců, u kterých víme, že se k záruce nestaví, tak jak by měli a vybrali pro vás pár střípků z dlouhé diskuze nespokojených zákazníků:
Ve většině případech, které najdeme v těchto diskuzích u prodejců zákazníci nakoupili mobilní telefon zhruba o 1000,- levněji (bereme mobilní telefony v hodnotě okolo 5-7tis Kč), když přišlo na problém a zákazníci chtěli uplatnit záruční reklamace, tak se vyskytlo několik problémů. Často se vyskytují tyto problémy:
- Není dodržena zákonná lhůta pro vyřízení reklamace
- Záruční oprava není adekvátně prošetřena a obratem zamítnutá
- Většina prodejců nemá patřičné zkušenosti se servisem a opravou mobilních telefonů.
- Většina prodejců jsou překupníci a nabízí na našem trhu mobilní telefony, které nejsou určené pro náš trh.
Závěr
Shrnutí: Pro většinu prodejců je nejdůležitější prodej, ale případný problém již neřeší. Myslíte, že ušetřená 1000,- Vám za tyto problémy stojí ? Díky ušetřené 1000,- se Vám můžete stát, že budete mít relativně nový mobilní telefon nefunkční v šuplíku protože Vámi zvolený prodejce se k záruce nepostavil, tak jak by měl a Vaší reklamaci prostě jen zamítnul. Výsledkem je, pokud budete si chtít nechat opravit telefon mimo záručně, tak vás vyjdou celkové náklady mnohem více nežli pořizovací cena u solidního prodejce. Samozřejmě je možná soudní cesta vymáhání zákonných nároků, ale buďme realisté české soudy jsou velice těžkopádné a trvalo by to dlouhou dobu s nejistým cílem a značnými náklady.
Upozornění
Tento článek není mířený na konkrétní prodejce, ale na prodejce obecně a na co si dát pozor při výběr Vašeho nového mobilního telefonů.. Všechny tyto příspěvky v diskuzi u prodejce na Heuréce jsou veřejně dostupné a každý si je může projít a pročíst – každopádně to vždy doporučujeme.